4ВЛАСТ пита кметовете: Кръстът – какво е значението му?

4ВЛАСТ пита кметовете: Кръстът - какво е значението му?
Огнян Атанасов

4ВЛАСТ пита кметовете: Кръстът – какво е значението му?

„Аз съм православен християнин! Целунах кръста,  разбира се! За нас, християните, той е символ на спасението ни, Христос плати цената, за да живеем добре и да имаме вечен живот.“ – каза кметът на Кюстендил Огнян Атанасов за 4ВЛАСТ.

„Но от нас зависи как ще го носим, с нетърпимост и безверие или с търпение и вяра. А нашата надежда е Бог да ни дари със Своята благодат и радост още тук на земята.“ – каза кметът на община Сапарева баня Калин Гелев.

Калин Гелев

„На днешния ден, според християнската вяра, са се случили едни от най-значимите събития – Кръщението Господне и Богоявлението. Те символизират пречистването и обещанието за спасение.“ – каза кметът на Банско Стойчо Баневски.

„Понякога трябва дълго време да носим своя кръст без да възроптаем срещу Бога, колкото и да ни е трудно. Да преминем през много изпитания – болести, скърби, падения – с търпение, смирение и покаяние. Да имаме доверие в добрия Божи промисъл за нас с вяра и надежда. Любовта и молитвата да са винаги в сърцето ни. Да Му благодарим за всичко.“ – заяви кметът на Ихтиман Калоян Илиев.

Ето и Светите писания:

„ и който не вземе кръста си, и не върви след Мене, не може да бъде мой ученик.“ ( Лука 14:27 )
Какво е значението на кръста?

“Господ извърши нашето спасение чрез Своята смърт на кръста, на кръста Той разкъса ръкописите на нашитe грехове, чрез кръста ни примири с Бога Отца, чрез кръста свали над нас благодатни дарове и всички небесни благословения.“  пише св. Теофан Затворник.

Защото заплатата на греха е смърт; а Божият дар е вечен живот в Христос Исус, нашия Господ. – Римляни 6:23

Чрез смъртта си на кръста Христос победи смъртта за човеците. И като сме се „облеки“ сега в земно тяло, така ще се облечем в небесно и ще влезем във вечността, за която знаем: „Око не е видяло и начовешко сърце не е дохождало, всичко, което е приготвил Бог, за тези, които го обичат“.

Лимасолският митрополит Атанасий в една беседа споделя: „Благодат има там, където има кръст“. Но понякога е толкова трудно! Тясна е вратата, а пътят –  широк и винаги може да се изкушим да я заобиколим. Но ако се борим, падаме и след това  със сетни сили се изправяме, тогава милостивия Бог ни помага и Божията благодат  започва да извайва новия човек в нас. Тогава  идва просветлението за посоката на живота ни, идва благодатта, идва и радостта. Бог отваря очите ни да прозрем Неговия план за нас.

„Каквито и страдания да имаме в този живот, те не могат да се сравнят с Божията слава, която ще се открие в царството Божие. Този свят е преходен, щем не щем, всеки ден, който минава, затваря една страница от книгата на нашия живот. Всеки ден се откъсва една страница и така докрай, докато дойде моментът, когато страниците ще свършат и ще се покаже задната корица, върху която ще пише КРАЙ!“ ( Лимасолски митрополит Атанасий)После Исус им казва, че в резултат на проповядването на благовестието ще се получат два вида хора: едни, които ще повярват, ще се кръстят и ще бъдат спасени; и други, които няма да повярват и ще бъдат осъдени.

Марк 16:16:

Който повярва и се кръсти, ще бъде спасен, а който не повярва, ще бъде осъден.

16 ст. се използва от някои хора, за да проповядват идеята за необходимостта от водно кръщение за спасението. Във водите на река Йордан е кръщавал Йоан Кръстител, при него се е кръстил и Иисус Христос. Под формата на гълъб Святия Дух слиза над него като символ за Божието водителство.

Някой вярващи християни, са убедени, че човек може да се спаси и да влезе в рая и без водно кръщение, сочет следните няколко причини:

1. Разпънатият на кръста престъпник не е бил кръстен, но въпреки това е получил уверение от Христос, че ще бъде заедно с Него в рая. ( Лука 23:43). – защото нямаше физическа възможност за това, а повярва в Христос на кръста.

2. Езичниците в Кесария се кръщават, след като са спасени ( Деяния 10:44-48).

3. Самият Исус не е кръщавал ( Йоан 4:1,2) – нещо, което Той не би пропуснал да направи, ако кръщението бе толкова необходимо за спасението.

4. Павел благодари на Бог, че е кръстил толкова малко от коринтяните ( 1Коринтяни 1:14-16), което той не би направил.

5. В приблизително 150 текста от НЗ се казва, че спасението става единствено чрез вяра. Няма нито един стих (или стихове), който да отрича това съкрушително свидетелство.

6. В НЗ кръщението се свързва със смъртта и погребването и раждането на нов живот, с водителството на Святия дух, с духовното раждане.

Какво тогава означава 16 ст.? Някой християни смятат, че кръщението представлява външен израз на вярата. Кръщението не е условие за спасението, а външно изповядване на факта, че човекът е спасен и е християнин.

4ВЛАСТ пита кметовете: Кръстът – какво е значението му?




Вижте видеоканала ни:


LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here